RSS Marketing rendement

  • Modelbrief schriftelijke oproep november 12, 2019
    De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) regelt een wettelijke oproeptermijn van ten minste 4 dagen. Houdt de werkgever zich daar niet aan, dan hoeft de oproepkracht in principe geen gehoor te geven aan de oproep. De oproep moet schriftelijk of elektronisch plaatsvinden, onder vermelding van de tijdstippen waarop de oproepkracht moet werken. Met deze modelbrief […]
  • Welke speciale arboregels gelden na het bevallingsverlof? november 6, 2019
    Eén van onze werkneemster heeft een dochtertje gekregen. Met welke arboregels moet ik rekening houden als ze na haar zwangerschaps- en bevallingsverlof weer aan het werk gaat?
  • Wat voor uitkering bij mislukte zwangerschap? november 6, 2019
    Als de zwangerschap van een werkneemster niet goed afloopt, komt de werkneemster dan in aanmerking voor een UWV-uitkering? 
  • Handboek Loonheffingen 2019 met register oktober 24, 2019
    In dit handboek vindt u informatie van de Belastingdienst over de loonheffingen in 2019, inclusief de aanpassingen en aanvullingen die de Belastingdienst voor de tweede helft van 2019 heeft gemaakt. Download dit handige naslagwerk nu inclusief bijgewerkt alfabetisch trefwoordenregister! Na het downloaden ontvangt u automatisch een mail als er een nieuwe versie van het Handboek […]
  • Vaste arbeidsomvang aanbieden aan oproepkracht oktober 22, 2019
    De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) schrijft voor dat de werkgever aan een oproepkracht na 12 maanden een vaste arbeidsomvang moet aanbieden die is gebaseerd op zijn gemiddelde uren van het afgelopen jaar. Regelt u dit niet, dan kan de oproepkracht het loon over zijn gemiddelde uren na 12 maanden opeisen. Deze verplichting staat los […]
  • Waarschuwingsbrief slecht functioneren oktober 22, 2019
    Als een medewerker slecht functioneert, gaat u uiteraard het gesprek met hem aan om hem daarop te wijzen. Maar het is verstandig om het besprokene ook schriftelijk te bevestigen. Indien u kiest voor ontslag, moet u namelijk een sluitend dossier hebben. Met deze maatwerkbrief kunt u een waarschuwingsbrief versturen. U kunt kiezen uit een je-versie […]
  • Voorbeeldadvies OR oktober 22, 2019
    Een goed OR-advies maakt volkomen duidelijk op welke informatie het is gebaseerd en welke procedure eraan ten grondslag ligt. Zo heeft u een geldig argument om uw advies te herroepen als later bijvoorbeeld blijkt dat uw bestuurder u onvolledig heeft geïnformeerd. Onderstaand advies kunt u eenvoudig aanpassen aan uw specifieke situatie.
  • Toestemming vragen voor digitale loonstrook oktober 22, 2019
    Uw onderneming hoeft de salarisstrookjes van werknemers tegenwoordig niet meer op de post te doen. U kunt ze sinds 2010 ook elektronisch verstrekken. Dat zou een flinke efficiëntieslag moeten opleveren. Wél moet u uw werknemers actief toestemming vragen voor het digitaal versturen van hun loonstrook. Deze toestemming kunt u verkrijgen middels deze maatwerkbrief.
  • Verlenging arbeidsovereenkomst bepaalde tijd oktober 22, 2019
    Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt tot een bepaalde datum of gebeurtenis. Bijvoorbeeld tot het einde van een specifiek project of de terugkeer van een werkneemster na het bevallingsverlof. U moet een maand van tevoren een melding maken over de actie die u gaat ondernemen: verlengen of beëindigen. Met deze brief kunt u uw werknemer […]
  • Verlenging arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd oktober 21, 2019
    Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt tot een bepaalde datum of gebeurtenis. Er zijn verschillende manieren om een arbeidscontract te verlengen. U kunt uw werknemer een nieuw arbeidscontract aanbieden. Hierin kunnen andere arbeidsvoorwaarden worden afgesproken. Ook kunt u kiezen voor een arbeidscontract voor onbepaalde tijd. Met deze maatwerkbrief bevestigd u aan uw werknemer dat het […]

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Kun jij als merk of retailer nog wel ontbreken op marketplaces? november 5, 2019
    Op 29 oktober 2019 vond het Twinkle Marketplaces Event plaats, het event waar je met behulp van praktische cases en inspirerende sessies ontdekt waar jij als merk of retailer rekening mee moet houden, wat de verschillen zijn tussen de marketplaces, wat de voor- en nadelen zijn en hoe je het beste de concurrentie aan kan […]
    Rik de Ruijter
  • Google gaat ervandoor met je klantdata november 4, 2019
    Traditionele zoekmachines zijn aan het vergrijzen. Zoekgedrag verandert en de zoekmachines moeten mee. Dat blijkt onder meer uit Google Shopping Actions, dat wordt getest in Frankrijk. Bestellen en afrekenen kan in Google, dat eigenaar wordt van de klantdata. "Je kunt het erg vinden, of principiële bezwaren hebben, maar uiteindelijk doe je er weinig aan. Dus denk […]
    Twinkle
  • Hoe consumenten worden gevangen door verzonken kosten november 4, 2019
    Retailmarketing verkent nieuwe terreinen, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt menselijk gedrag meetbaar. Zo krijgen we inzicht in het effect van innovaties en reacties op zintuiglijke elementen. Tegelijk vertonen mensen onveranderlijk gedrag. Een van die typische gedragingen is dat we geneigd zijn ten prooi te […]
    Martijn van der Jagt
  • Klein budget? Investeer in deze kanalen! oktober 25, 2019
    Als (startende) ondernemer kan het lastig zijn om met een klein budget online marketing uit te voeren. Je hebt net een nieuwe website gelanceerd dat er qua design prachtig uitziet, maar krijgt nog geen verkeer naar de website toe. De vraag is: welk online marketingkanaal kies je om met een klein budget succesvol te zijn? We zetten […]
    Niels Hoogeveen
  • Willen we meer of minder pakketdiensten? oktober 25, 2019
    Toen PostNL en Sandd begin dit jaar aankondigden te willen fuseren, werd daarvoor de krimpende postmarkt als directe aanleiding genoemd. Voor de pakketmarkt heeft deze consolidatie weinig gevolgen, aangezien Sandd zich meer richt op de postdivisie. Wordt het niet eens tijd dat er juist minder pakketdiensten door de straten rijden? Welke gevolgen zou consolidatie op […]
    Twinkle
  • Overvloed zorgt voor roep om relevantie oktober 22, 2019
    In deze blogreeks deel ik elke week een observatie waarom aandacht het nieuwe goud is. Afgelopen weken beschreef ik de impact van reclamedeflatie en media-explosie op aandacht. Dit keer is de beurt aan de derde observatie: overvloed. Door het internet is de digitale schapruimte oneindig. Hoe trek je nog aandacht voor jouw product of dienst? 
    Klaas Weima
  • De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha oktober 15, 2019
    Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge […]
    Gert Koot
  • Zo frictieloos mogelijk door de klantreis oktober 11, 2019
    In de tijd voor Tikkie maakten mensen al geld naar elkaar over. Hoe we dit 'vroeger' deden lijkt nu onnodig moeilijk. Je stuurde je rekeningnummer door naar de betalende partij, die logde in bij internetbankieren, moest rekeningnummer en naam intypen en maakte het geld over. Nu is een betaalverzoek binnen enkele seconden geregeld. Het grote verschil tussen de […]
    Luuk van Hoogstraten
  • Het onvoorspelbare hoe en waarom van succes oktober 9, 2019
    Je kunt je eindeloos verdiepen in de biografieën van succesvolle ondernemers of marketeers en dat kan je wellicht wat behoeden voor wat stommiteiten, maar er is nul garantie voor succes. Ondanks alles dat wordt geschreven en gezegd, zijn er geen voorspelbare concepten om een onderneming te vestigen en er bestaan geen reproduceerbare formules voor marketingsucces. We […]
    Tadek Solarz
  • Een tweede leven voor geretourneerde producten oktober 7, 2019
    In het Brabantse Wijchen staat een enorme loods. Bezoek de loods en je ziet wat verkopen via webshops tot gevolg heeft. "Die loods is fascinerend en ook confronterend. Het valt bijna niet uit te leggen", aldus Thijs Bosgoed, founder van BuyBay. Het bedrijf geeft geretourneerde spullen een tweede leven. Zonder zelf iets aan te kopen en altijd de hoogst […]
    Leonieke Daalder

RSS Social media Marketing

  • Marketeers, pas op voor digitale obesitas november 12, 2019
    Aandacht is de nieuwe valuta. In deze laatste blog beschrijf ik de negatieve invloed van de digitale obsessie op aandacht. Eerder deelde ik vijf observaties die aandacht onder druk zetten, namelijk reclamedeflatie, media-explosie, overvloed, spaarzaam vertrouwen en de bereikparadox. Digitaal heeft ons een hoop gebracht, maar marketeers moeten oppassen voor digitale obesitas. Marketing draait om […]
    Klaas Weima
  • De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069 november 11, 2019
    Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheids­be­gro­ting, de […]
    Gert Koot
  • De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos? november 11, 2019
    'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar […]
    Edwin Kersten
  • Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties november 9, 2019
    Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te stoppen en misbruik van Facebook te voorkomen", schrijft Arno Lubrun, Country Manager Facebook Benelux, vandaag in […]
    Arno Lubrun
  • Zo bepaal je de KPI’s voor social en content november 8, 2019
    Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste Key Performance Indicators (KPI’s) is hierbij van groot belang. Want wanneer je weet waar je op wil sturen, is het eenvoudiger om – op basis van resultaten, benchmarks, of zelfs aannames – te bepalen hoeveel […]
    Emile van den Berg
  • How to: optimaal gebruik maken van leadformulieren november 8, 2019
    De nieuwe extensie in Google Ads voor leadformulieren is een handige toevoeging voor B2B-bedrijven. Hoe zit het nu met de opties voor leadgeneratie? In deze blog beschrijven we de werking van lead gen-forms op Facebook, LinkedIn en Google. Per kanaal zijn er voor- en nadelen, en gaan we in op een paar handige tips. De basics […]
    Paul van Amelsvoort
  • Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect november 8, 2019
    Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.  
    Marjolein Bongers
  • Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk? november 7, 2019
    In augustus lanceerde de Stichting Reclame Code de campagne '#Ad Herken de reclame op internet' om aandacht te vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een label inderdaad consumenten kan helpen reclame te herkennen. Maar hoe zit het met het effect op het merk achter de samenwerking? […]
    SWOCC
  • Grote Marketing Congres 2019 staat als een huis november 6, 2019
    Een heel marketingcongres over 'breaking the rules' klinkt heel uitdagend – ook voor de organisatie – en dat bleek het ook wel een beetje op het dinsdag 5 november gehouden Het Grote Marketing Congres, maar eerlijk is eerlijk: 2019 was een sterke editie met goede spreiding van marketinghelden, dwarse denkers en opmerkelijke gamechangers, al maakte het […]
    Luuk Ros
  • De drie principes van brand building op social media november 1, 2019
    Hoe gebruik je social media, op een constructieve manier, zodat het bijdraagt aan je merkwaarde? In deze blog bespreken we waar je aan moet denken als je aan brand building wilt doen op (paid) social media: de drie principes van brand growth.
    Nicky Ribbers

RSS Zoekmachine marketing

  • De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069 november 11, 2019
    Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheids­be­gro­ting, de […]
    Gert Koot
  • De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos? november 11, 2019
    'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar […]
    Edwin Kersten
  • How to: optimaal gebruik maken van leadformulieren november 8, 2019
    De nieuwe extensie in Google Ads voor leadformulieren is een handige toevoeging voor B2B-bedrijven. Hoe zit het nu met de opties voor leadgeneratie? In deze blog beschrijven we de werking van lead gen-forms op Facebook, LinkedIn en Google. Per kanaal zijn er voor- en nadelen, en gaan we in op een paar handige tips. De basics […]
    Paul van Amelsvoort
  • De week van Koot: de audio-revolutie en Quantum Computing november 4, 2019
    Dan komt eindelijk de Joint Strike Fighter (de F-35 Lightning II) aan op vliegbasis Leeuwarden, spuit de brandweer er blusschuim overheen in plaats van water. In een split moment moet ik denken aan de uitspraak van Pechtold tijdens een JSF-debat in april 2009 met PvdA-fractieleider Hamer. Hij sprak toen de historische woorden: "Ik zou het […]
    Gert Koot
  • Adverteren via Microsoft Advertising: dit is waarom oktober 31, 2019
    Google is de grootste zoekmachine, dus waarom zou je adverteren via Microsoft Advertising? We leggen je graag uit waarom adverteren via Microsoft Advertising een goed idee kan zijn: zes voordelen in deze editie van de tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts, waarin SDIM uitlegt wat de laatste ontwikkelingen zijn in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.
    Chloë Fonville
  • BERT: de grootste Google-update in vijf jaar oktober 29, 2019
    Google heeft 25 oktober 2019 de grootste algoritme-update in vijf jaar tijd aangekondigd. Op basis van de miljoenen zoekopdrachten heeft het techbedrijf wijzigingen in het algoritme aangebracht om betere resultaten te tonen bij meer ingewikkelde zoekopdrachten. Met name de zoekopdrachten die op context zijn gebaseerd, zullen geraakt worden door de BERT-update. Goed voor jou als marketeer […]
    Bianca van Felius
  • Zeven hacks in Google Tag Manager voor meer inzicht oktober 28, 2019
    Google Tag Manager is inmiddels niet meer weg te denken uit de toolbox van een online marketeer. Voorbij zijn de tijden dat de developer ingeschakeld moet worden voor elk stukje extra code. Met een beetje kennis van zaken kun je als marketeer zelf aan de slag en naar hartenlust tags inrichten. Toch wijst niet alles […]
    Sjoerd Hutmacher
  • Klein budget? Investeer in deze kanalen! oktober 25, 2019
    Als (startende) ondernemer kan het lastig zijn om met een klein budget online marketing uit te voeren. Je hebt net een nieuwe website gelanceerd dat er qua design prachtig uitziet, maar krijgt nog geen verkeer naar de website toe. De vraag is: welk online marketingkanaal kies je om met een klein budget succesvol te zijn? We zetten […]
    Niels Hoogeveen
  • Nieuw in Google Ads: extensie met leadformulier oktober 23, 2019
    Belangrijk nieuws voor bedrijven die zich richten op leadgeneratie: Google is momenteel een nieuwe advertentie-extensie aan het testen waarbij een leadformulier direct in de tekstadvertenties kan worden getoond. Zo kunnen gebruikers converteren zonder ooit op de website te zijn geweest. Handig voor B2B-marketeers!
    Bart Kruizenga
  • De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha oktober 15, 2019
    Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge […]
    Gert Koot

RSS Online branding

  • De toekomst van het bereiksonderzoek: waar moeten we naartoe? november 12, 2019
    Hoe moet het verder met het bereiksonderzoek? Moeten we het bereiksonderzoek niet per mediumtype opwaarderen? Moet er een multimediabereiksonderzoek komen? Of stappen we over op effectonderzoek? En hoe regelen we dat dan? Praat mee op de Keizersgracht Conferenties, in samenwerking met Marketingfacts.
    John Faasse
  • Tractie en energie: de satellieten van Hiber november 11, 2019
    Wanneer je een vrachtwagen vol dure spullen wilt volgen, dan gebruik je een tracker. Maar zo’n tracker is duur. Dus wanneer je een kudde vee in Afrika in de gaten wilt houden, is die oplossing niet geschikt. Hiber biedt een alternatief. Dankzij 'Internet of Things'-technologie en satellieten wordt het mogelijk om overal ter wereld voorwerpen te volgen: […]
    Leonieke Daalder
  • Hoe Sanoma relevant wil blijven voor marketeers november 11, 2019
    Print is dood en we gaan helemaal digitaal. Dat lijkt een voorbarige conclusie: Sanoma laat zien dat juist de combinatie van print en online nog steeds een succesvolle aanpak is. Het mediaconcern biedt marketeers handvatten om de aandacht van de drukbezette consument te vangen. Een gesprek met CEO Rob Kolkman en commercieel directeur Kees Wilbrink […]
    Sjaak Hoogkamer
  • Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect november 8, 2019
    Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.  
    Marjolein Bongers
  • Het olifantenpaadje van propositie-ontwikkeling: de designsprint november 7, 2019
    Als het om propositie-ontwikkeling gaat, zijn we allemaal een beetje Usain Bolt. Geen marathons, maar keiharde sprints. Dat hebben we te danken aan Jake Knapp, die een paar jaar geleden de Google Ventures Sprint introduceerde in zijn boek 'Sprint'. De designsprint kennen we ondertussen: een propositie-ontwikkelingsproces van drie tot vijf maanden, samengeperst in vijf dagen. […]
    Willem van Harrewijen
  • Grote Marketing Congres 2019 staat als een huis november 6, 2019
    Een heel marketingcongres over 'breaking the rules' klinkt heel uitdagend – ook voor de organisatie – en dat bleek het ook wel een beetje op het dinsdag 5 november gehouden Het Grote Marketing Congres, maar eerlijk is eerlijk: 2019 was een sterke editie met goede spreiding van marketinghelden, dwarse denkers en opmerkelijke gamechangers, al maakte het […]
    Luuk Ros
  • Waarom mediaoptredens een kans zijn voor CEO’s november 5, 2019
    Mediaoptredens: niet iets waar je als merk blij van wordt. De baas wordt vaak pas naar voren geschoven als er puin is om te ruimen. Een bedrijfscrisis? De CEO mag, nee moét, een verklaring afleggen. Dat kan anders: mediaoptredens (mits goed voorbereid) kunnen juist als positief ervaren worden. En belangrijker nog: het is van grote waarde […]
    Martine Veldhoen
  • Eindejaarstip: teken bij en haal je diploma november 5, 2019
    Oktober en november zijn traditioneel de maanden waarin de marketingplannen wordt ingeleverd, budgetten worden bevochten en de eerste lijstjes marketingtrends verschijnen. De vooruitzichten voor marketing als vak, als afdeling en voor marketingprofessionals zijn goed. Mijn pleidooi voor marketeers in loondienst: Regel het nú. Laat je werkgever betalen voor je opleiding. In ruil voor nog wat […]
    Luuk Ros
  • De bereikparadox: bereik is nog geen aandacht november 5, 2019
    Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks: zes observaties waarom. Afgelopen weken beschreven we de impact van reclamedeflatie, media-explosie, overvloed en spaarzaam vertrouwen op de aandachtschaarste. Nu is de vijfde observatie aan de beurt: de bereikparadox. Want mensen bereiken, is zeker geen garantie dat je hun aandacht verdient.
    Klaas Weima
  • Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced? november 3, 2019
    Niks zo veranderlijk als het landschap van online marketing. Om alles in perspectief te zien is het nuttig om een momentopname te maken van ontwikkelingen die komend jaar gaan domineren. Online Tuesday doet dit op 12 november. Wordt marketing steeds meer een service? Worden bureaus overbodig? En waarom spreken trends elkaar tegen: kiezen marketeers vaker […]
    Jeroen Mirck