RSS Marketing rendement

  • Aan welke voorwaarden moet een studiekostenbeding voldoen? januari 14, 2020
    Wij willen graag een studiekostenbeding in een opleidingsovereenkomst van een werknemer opnemen. Aan welke voorwaarden moet zo’n studiekostenbeding in elk geval voldoen? En geldt het beding alleen als de werknemer zelf ontslag neemt?
  • Fiets van de zaak januari 14, 2020
    Werkgevers die werknemers van een fiets van de zaak willen voorzien, hebben daar drie manieren voor: vergoeden, verstrekken of ter beschikking stellen. U bent vrij in uw keuze tussen deze opties, eventuele afspraken uit de (collectieve) arbeidsovereenkomst daargelaten. Deze tool geeft u inzicht in de drie mogelijke manieren voor een fiets van de zaak aan […]
  • Overzicht gerichte vrijstellingen januari 13, 2020
    Voor bepaalde vergoedingen en verstrekkingen geldt een gerichte vrijstelling, waardoor er via aanwijzing als eindheffingsloon sprake is van onbelast loon zónder dat dit ten laste gaat van uw vrije ruimte. Deze tool geeft inzicht in de situaties waarin en voorwaarden waaronder zo’n gerichte vrijstelling geldt.
  • Bepaal de vrije ruimte van de werkkostenregeling januari 10, 2020
    Uw organisatie moet bepalen of de vrije ruimte wordt overschreden. Hiervoor moet u allereerst natuurlijk die beschikbare ruimte berekenen. Daarna is het verstandig om het vollopen ervan in de gaten houden, zodat u op het afrekenmoment niet voor verrassingen komt te staan. Om de juiste afrekening voor de WKR te kunnen maken, moet u de […]
  • Vrije ruimte berekenen en toetsen januari 10, 2020
    Voor de berekening en toetsing van de vrije ruimte onder de werkkostenregeling (WKR) bestaan twee methoden. Bij de formele methode wordt de vrije ruimte berekend per aangiftetijdvak van het lopende jaar. De toetsing op overschrijding ervan gebeurt ook per aangiftetijdvak van het lopende jaar. Hierbij vindt er geen verrekening plaats na afloop van het jaar. […]
  • Wat is geen loon voor de WKR? januari 10, 2020
    Uw onderneming kan de werkkostenregeling alleen toepassen voor vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen aan werknemers die loon vormen. Met deze checklist kunt u nagaan of u te maken heeft met vergoedingen of verstrekkingen die niet als WKR-loon kwalificeren.
  • Addendum verlenging voor onbepaalde tijd januari 9, 2020
    Om de lage WW-premie te mogen toepassen, moeten werkgevers in de salarisadministratie bewijs bewaren dat de werknemer een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd heeft, die geen oproepovereenkomst is. Het is dus niet langer voldoende om een tijdelijk contract stilzwijgend te verlengen. Dit bewijs kan bestaan uit een papieren addendum, een bevestiging per e-mail of een digitale […]
  • Wat zijn de belangrijkste wijzigingen in de cao voor uitzendkrachten? januari 7, 2020
    Op 30 december 2019 is de geharmoniseerde cao voor uitzendkrachten 2019-2021 in werking getreden. Wat is het gevolg van de harmonisering en wat zijn de belangrijkste wijzigingen?
  • Ook gebruikelijk loon na pensioengerechtigde leeftijd? januari 6, 2020
    Ik heb bijna de pensioengerechtigde leeftijd. Ik wil ook daarna af en toe nog klussen doen met mijn bv. Moet ik dan nog een ‘gebruikelijk loon’ verdienen?
  • Berekening inkomensafhankelijke bijdrage ZVW januari 2, 2020
    Voor de Zorgverzekeringswet (ZVW) is via de loonaangifte een inkomensafhankelijke bijdrage verschuldigd. Die kan voor rekening van uw onderneming komen via de zogeheten werkgeversheffing Zorgverzekeringswet (wat waarschijnlijk is). In sommige gevallen moet echter een bijdrage voor de Zorgverzekeringswet op het nettoloon van de werknemer worden ingehouden. Welke van de twee ook speelt, u zult het […]

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Inbound marketing en het digitale ijskarretje januari 8, 2020
    Inbound marketing is de kunst om te worden gevonden door klanten vanuit de doelgroep, zonder die te storen met meer opdringerige marketinginstrumenten als advertenties, direct mailing, cold calling en dergelijke. Althans, dat is een opvatting, want zoals bij meer trending topics in marketing lopen de meningen nog wat uiteen over de exacte definitie. 
    Luuk Ros
  • Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter januari 7, 2020
    Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?
    Ronnie Overgoor
  • Online marketing in een offline platenzaak januari 2, 2020
    We denken onze klanten te kennen. Door alle data die we van ze hebben kunnen we gedrag voorspellen. Of toch niet helemaal? We verdrinken in data, maar hunkeren naar écht inzicht. Die realisatie werd duidelijk in een platenzaak, waar een voorspelbare klant toch wat minder voorspelbaar bleek dan gedacht…
    Jort Koopman
  • Joe Pine (Experience Economy) over de waarde van ervaringen december 30, 2019
    In 1999 verscheen het boek 'The Experience Economy'. Dit jaar verscheen de geheel herziene derde druk. Noodzakelijk, aldus schrijver Joe Pine, want we zijn twintig jaar verder. Twintig jaar geleden was het nog nodig om uit te leggen wat er werd bedoeld met de ervaringseconomie. Inmiddels is dat een gegeven. "Ieder bedrijf concurreert nu met de […]
    Leonieke Daalder
  • Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020 december 30, 2019
    Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?
    Bas Vermond
  • De zwarte drek van de platform-industrie december 24, 2019
    'Sorry we missed you' is de nieuwe film van tweevoudig Gouden Palm-winnaar Ken Loach, de regisseur die ons eerder trakteerde op 'I, Daniel Blake'. Een rake film, die je vooral doet nadenken over de huidige maatschappij. En over de platform-industrie.
    Tadek Solarz
  • Het grote media-jaaroverzicht 2019: like-loos Instagram en die campagne van Albert Heijn december 23, 2019
    Net als vorig jaar was het weer een jaar vol nieuws, vreemde zaken, mooie dingen en minder leuke gebeurtenissen, ook in de reclame- en mediawereld. Zoals altijd houden we dat nieuws voor je bij en vatten we het samen in dit overzicht. Wat sprong eruit? Wat blijft bij? Wat vergeten we liever heel snel? En wat nemen […]
    Phileas Fox
  • De smartphone-revolutie in e-commerce: zo profiteer je er optimaal van december 20, 2019
    Het mag geen verrassing meer heten; de smartphone wint terrein als hét device om de customer journey te starten én af te ronden, ten faveure van de desk- of laptop. Wat wel verrassend is, is de snelheid waarmee dat gebeurt. Verwacht wordt dat de smartphone het e-commercedomein binnen vijf jaar volledig domineert. Hoe speel je daar als […]
    Wouter de Vries
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen december 16, 2019
    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is […]
    Gert Koot
  • E-realisme bij Wehkamp: toch maar de focus op winstgevendheid december 16, 2019
    Wehkamp kondigt aan dat de focus wordt verlegd van groei naar winstgevendheid. Maar is dat iets nieuws? Het verhaal Wehkamp staat niet op zichzelf. Het staat voor veel verhalen in e-commerce. Het staat voor het geloof in een pot met goud, ergens aan het einde van een regenboog, gevoed door groei en het idee dat groei […]
    Tadek Solarz

RSS Social media Marketing

  • Iedereen hetzelfde Instagram-gezicht januari 11, 2020
    Opgespoten lippen, donkere ingekleurde wenkbrauwen, zwaar opgemaakte ogen, wimperextensions, opgehoogde jukbeenderen en een smalle neus. Zo ziet het perfecte Instagramgezicht eruit. De Kardashians en andere influencers hebben een nieuwe schoonheidsesthetiek geïnspireerd, waardoor iedereen er precies hetzelfde uitziet, duckface and all. Zijn we hierin niet volledig doorgeslagen?
    Sander Duivestein
  • Dikke mik op Koffiedik januari 10, 2020
    Koffiedik Kijken is een hilarische kruising tussen een trendrapport, een nieuwjaarsborrel en een marcom-congres, maar bovenal uniek in z’n soort. Volgend jaar weten we wat de waarde van deze editie was, maar eigenlijk gaat het om het biertje, de bitterbal en de shitload oude bekenden, verloren collega’s en vriendelijke concurrenten. Drie voorspellende vakgenoten én een […]
    Luuk Ros
  • Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news januari 10, 2020
    Bijna dagelijks worden de verschillende socialmediaplatformen vernieuwd. Om als marketeer voorop te blijven lopen, lees je maandelijks over een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer: Facebook en muziek, Instagram gaat de strijd aan met misinformatie, Snapchat Scan-advertenties en Pinterest Trends.
    Bas van Poorten
  • Inbound marketing en het digitale ijskarretje januari 8, 2020
    Inbound marketing is de kunst om te worden gevonden door klanten vanuit de doelgroep, zonder die te storen met meer opdringerige marketinginstrumenten als advertenties, direct mailing, cold calling en dergelijke. Althans, dat is een opvatting, want zoals bij meer trending topics in marketing lopen de meningen nog wat uiteen over de exacte definitie. 
    Luuk Ros
  • FutureWatch: de rol van Facebook, Twitter en Google bij politieke campagnes januari 8, 2020
    De campagnes voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen komen er weer aan en na de zomer zullen ook in Nederland nieuwe politieke campagnes opgestart worden voor de Tweede Kamer. Sociale media zullen hier ongetwijfeld een grote rol in spelen. Wat moeten LinkedIn, Twitter en Facebook doen om ongewenste beïnvloeding en nepnieuws te voorkomen?
    Maurits Kreijveld
  • Tot ziens jaren tien: 4G, #MeToo, Netflix, V&D, 3D december 31, 2019
    Einde van het jaar, terugblikken, vooruitkijken, lijstjes, Top 10 dit en dat, 2019 was… Ho, wacht! Het was een heel decennium! De jaren tien. Nog eventjes en de nieuwe roaring twenties beginnen. Terugkijken op een heel decennium is minstens zo leuk. Je hebt vast al wat overzichtjes gezien in de media. Waar was jij tien jaar geleden en […]
    Gjerryt Leuverink
  • De zeven voorspellingen voor social media in 2020 december 30, 2019
    Dat was het dan, 2019. Het was het jaar van de opmars van TikTok, een explosie van nieuwe features op Snapchat en de doorontwikkeling van social commerce op Instagram. Aan de hand van de ontwikkelingen en ervaringen van de afgelopen tijd doen we een aantal voorspellingen. Hier zijn de zeven voorspellingen voor 2020 op het gebied […]
    Alice Kaal
  • Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts december 27, 2019
    Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.
    Jeroen Mirck
  • LinkedIn anno 2020: social media of business-tool? december 24, 2019
    "Volgend jaar gaan we echt werk maken van LinkedIn!" Mijn hart maakt een vreugdesprong als ik dit hoor. Bij veel organisaties is LinkedIn niet meer weg te denken uit het marketing- en salesproces, maar wat hebben we laten liggen en wat verdient absoluut aandacht in het komend jaar? Beschouwen we LinkedIn nog steeds als socialmediaplatform, of meer als business-tool? Gaan […]
    Richard van der Blom
  • Het grote media-jaaroverzicht 2019: like-loos Instagram en die campagne van Albert Heijn december 23, 2019
    Net als vorig jaar was het weer een jaar vol nieuws, vreemde zaken, mooie dingen en minder leuke gebeurtenissen, ook in de reclame- en mediawereld. Zoals altijd houden we dat nieuws voor je bij en vatten we het samen in dit overzicht. Wat sprong eruit? Wat blijft bij? Wat vergeten we liever heel snel? En wat nemen […]
    Phileas Fox

RSS Zoekmachine marketing

  • Linkbuilding zonder links januari 16, 2020
    Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is echt een ding: linkbuilding zonder links te bouwen. Google kijkt al jaren verder dan alleen links en linkjuice. Vooral de laatste jaren is het niet meer keihard 'linkbuilden', maar kijkt de zoekmachine naar hoe belangrijk een website is. Hoe bouw je nou (off-page) autoriteit, zonder dat hierbij links aan te […]
    Pim Broekstra
  • Eventverslag: Dutch Search Awards 2019 december 20, 2019
    Op donderdag 12 december vond de vierde editie van de Dutch Search Awards (DSA) plaats. Met 21 awards verdeeld over vier categorieën, een gedegen jury proces en een spetterende avond, is de Dutch Search Awards hét evenement voor de Nederlandse search-industrie. Een verslag van de avond én van de winnaars.
    Ruud Buijserd
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen december 16, 2019
    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is […]
    Gert Koot
  • De next step in Google-advertenties personaliseren december 11, 2019
    Met de groei in onlinemarketingbureaus en SEA-specialisten, verdwijnt ook de originaliteit in advertenties die we voorbij zien komen in Google. Het onderscheid in advertenties is ver te zoeken. Als iedereen de zoekterm prominent in de advertentie laat terugkomen, hoe ben je dan onderscheidend? Uiteraard bestaat er een kans dat je kwaliteitsscore lager gaat worden als […]
    Lars Maat
  • Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker december 4, 2019
    Hey Siri! Hello Alexa! Is voice-marketing de revolutie in marketing en interface-design? Met Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker, a.k.a 'The Voices of Voice Marketing' gaan we in gesprek over deze 'nieuwe' vorm van marketing, de strategie erachter en de toekomst ervan. 
    Louise Doorn
  • Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze? december 3, 2019
    Sinds de introductie van featured snippets is Google flink aan het experimenteren en wordt het assortiment steeds uitgebreider. De opkomst van voice search speelt daar een belangrijke rol in. Voor SEO-specialisten biedt het een kans om pagina’s die an sich niet goed ranken, toch bovenaan de zoekresultaten te krijgen, zonder al te veel moeite te doen. […]
    Mariska Paul
  • De week van Koot: vooruitgang in privacy met Sonos en de Biggest Social Media trends december 2, 2019
    "Dat is het lekkere van Albert Heijn." Vanaf vorige week kun je bij Albert Heijn sparen voor een 'een echt Hollands winterdorp'. Plastic huisjes, onder andere gesponsord door Douwe Egberts, Hertog IJs, Ariël, M&M’s, Chocomel, Gillette, Appelsientje, Chaudfontaine en Andrélon. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Ilse daar nu écht van vindt. Voor al het overige nieuws is […]
    Gert Koot
  • Bijbel voor marketeers november 29, 2019
    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De Marketingbijbel voor een digitale wereld' van Bert van Wassenhove.
    NIMA Register Marketeers
  • Video: Zo bereik je de juiste doelgroep met Google Ads november 28, 2019
    Worden de klikkosten van jouw Google Ads-campagnes ook steeds hoger? Verbeter het rendement uit je campagnes met een goede doelgroepstrategie. In deze video legt SDIM uit hoe je bouwt aan een uitgekiende Google Ads Audience Strategy.
    Menno Goossens
  • De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing november 25, 2019
    29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan […]
    Gert Koot

RSS Online branding

  • Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday januari 18, 2020
    Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data wordt steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je […]
    Jeroen Mirck
  • KPI’s: wat bedrijven kunnen leren van de zorg januari 17, 2020
    De belangrijkste les die je als organisatie van de werkwijze in de zorg kan leren, is dat ook bedrijven vitale functies hebben. De KPI’s. Net als bij de vitale functies zijn er waardes waar deze aan moeten voldoen en moet je regelmatig checken of er geen afwijkingen zijn die het voortbestaan kunnen bedreigen.
    Michael Maximus
  • Het belang van aandacht: zo verdien je het januari 17, 2020
    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Aandachtsmarketing' van Klaas Weima, over aandacht als marketingmiddel: hoe het te krijgen, verdienen én in te zetten.
    NIMA Register Marketeers
  • Leer hoe je social media optimaal inzet #adv januari 17, 2020
    Wil je een socialmediastrategie opzetten of een social advertising-campagne beginnen, maar weet je niet hoe? In de nieuwe training Social Media Strategie & Advertising bij Beeckestijn Business School maak je gebruik van een contentstrategie, leer je hoe je influencer-marketing voor jouw merk kunt inzetten en leer je alle ins en outs van de belangrijkste én nieuwe socialmediakanalen, […]
    Beeckestijn
  • Als ondernemers eurotekens zien, word je als marketeer pas serieus genomen januari 17, 2020
    In deze tijden van hoogconjunctuur hanteren veel organisaties naast economische KPI’s ook maatschappelijke KPI’s. Misschien wel omdat ondernemers écht een betere wereld willen zien. Maar laten we eerlijk zijn, als je CEO bent bij een (B2B-)bedrijf in scale-upfase, dan moet de schoorsteen toch gewoon roken? Het gaat toch om de economische motor? Wat moeten wij […]
    Marcia Moestoredjo
  • Zo bereik je de multitaskende consument januari 16, 2020
    Aandacht is de nieuwe economie en ‘s werelds meest waardevolle resource, aldus Paul MacGregor tijdens de Cannes Lions in 2016. Niet zo gek, want als adverteerder moet je niet alleen concurreren met reclames van andere merken, maar ook met andere content. Verschillende rapporten en onderzoeken laten zien dat veel consumenten multitasken wanneer zij televisie kijken. […]
    SWOCC
  • Linkbuilding zonder links januari 16, 2020
    Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is echt een ding: linkbuilding zonder links te bouwen. Google kijkt al jaren verder dan alleen links en linkjuice. Vooral de laatste jaren is het niet meer keihard 'linkbuilden', maar kijkt de zoekmachine naar hoe belangrijk een website is. Hoe bouw je nou (off-page) autoriteit, zonder dat hierbij links aan te […]
    Pim Broekstra
  • SRM helpt jou bij het behalen van het toonaangevende NIMA-diploma #adv januari 16, 2020
    SRM is officieel NIMA-partner en biedt de opleidingen op A, B en C niveau aan. Al jaren behaalt SRM de hoogste slagingspercentages bij NIMA-examens. Hoe dit komt? Ons programma en de begeleiding tijdens de opleiding zorgen voor bewezen resultaat. Meer weten?  
    SRM
  • De marketeer als verandermanager januari 16, 2020
    Marketing neemt in de meeste organisaties een nogal centrale rol in. Niet dat alles om marketing draait, maar de afdeling of 'de functie' is voor veel bedrijven een soort baken van vooruitgang: nieuwe markten, nieuwe kansen, nieuwe concurrenten, nieuwe proposities, nieuwe campagnes, nieuwe methoden. De blik is veelal gericht op nieuw. Verandering is our middle […]
    Luuk Ros
  • ReclameReview: YoungCapital’s We Give Work januari 15, 2020
    Hoe bereik je de generatie Insta-jongeren die werk zoeken? Nou, door deze doelgroep zelf te betrekken bij het maken van de commercial. Dat was althans de gedachte van YoungCapital en bureau HERC. Het resultaat is de campagne 'We Give Work'.
    David Brinks