RSS Marketing rendement

  • Welke rol heeft de OR bij het opstellen, wijzigen en naleven van de RI&E? februari 14, 2020
    Onze ondernemingsraad wil graag meepraten over de risico-inventarisatie- en evaluatie (RI&E). Welke rol heeft de OR bij het opstellen, wijzigen en naleven van de RI&E, op basis van de wet?
  • Welke soorten ondernemingsraden zijn er? februari 6, 2020
    Wij zijn een organisatie met meerdere vestigingen. Uit welke soorten ondernemingsraden kunnen wij kiezen?
  • Extra dividend uitkeren vanwege fiscale plannen? januari 28, 2020
    Volgens de fiscale plannen wordt de heffing van box 2 de komende jaren verhoogd. Is het daarom verstandig om mijn bv (extra) dividend te laten uitkeren?
  • Wanneer kan ik een werknemer ontslaan wegens veelvuldig ziekteverzuim? januari 23, 2020
    Wanneer is er in de praktijk precies sprake van veelvuldig ziekteverzuim, wat een voorwaarde is voor ontslag wegens frequent verzuim op basis van ontslaggrond c?
  • Geldt een termijn voor het intrekken van een opdracht voor een oproepkracht? januari 23, 2020
    Ik heb een oproepkracht opgeroepen, maar zijn inzet blijkt toch niet nodig. Moet ik dit binnen een bepaalde tijd laten weten om kosten te voorkomen?
  • Bijtelling fiets van de zaak berekenen januari 22, 2020
    Met deze online rekentool berekent u wat de nettokosten van een fiets van de zaak zijn voor een werknemer. Door maximaal 5 velden in te vullen, heeft u direct een goed beeld van de kosten.
  • Fiets van de zaak januari 14, 2020
    Werkgevers die werknemers van een fiets van de zaak willen voorzien, hebben daar drie manieren voor: vergoeden, verstrekken of ter beschikking stellen. U bent vrij in uw keuze tussen deze opties, eventuele afspraken uit de (collectieve) arbeidsovereenkomst daargelaten. Deze tool geeft u inzicht in de drie mogelijke manieren voor een fiets van de zaak aan […]
  • Overzicht gerichte vrijstellingen januari 13, 2020
    Voor bepaalde vergoedingen en verstrekkingen geldt een gerichte vrijstelling, waardoor er via aanwijzing als eindheffingsloon sprake is van onbelast loon zónder dat dit ten laste gaat van uw vrije ruimte. Deze tool geeft inzicht in de situaties waarin en voorwaarden waaronder zo’n gerichte vrijstelling geldt.
  • Wat is geen loon voor de WKR? januari 10, 2020
    Uw onderneming kan de werkkostenregeling alleen toepassen voor vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen aan werknemers die loon vormen. Met deze checklist kunt u nagaan of u te maken heeft met vergoedingen of verstrekkingen die niet als WKR-loon kwalificeren.
  • Addendum verlenging voor onbepaalde tijd januari 9, 2020
    Om de lage WW-premie te mogen toepassen, moeten werkgevers in de salarisadministratie bewijs bewaren dat de werknemer een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd heeft, die geen oproepovereenkomst is. Het is dus niet langer voldoende om een tijdelijk contract stilzwijgend te verlengen. Dit bewijs kan bestaan uit een papieren addendum, een bevestiging per e-mail of een digitale […]

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020 januari 31, 2020
    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap […]
    Annemarie ten Brinke
  • Inbound marketing en het digitale ijskarretje januari 8, 2020
    Inbound marketing is de kunst om te worden gevonden door klanten vanuit de doelgroep, zonder die te storen met meer opdringerige marketinginstrumenten als advertenties, direct mailing, cold calling en dergelijke. Althans, dat is een opvatting, want zoals bij meer trending topics in marketing lopen de meningen nog wat uiteen over de exacte definitie. 
    Luuk Ros
  • Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter januari 7, 2020
    Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?
    Ronnie Overgoor
  • Online marketing in een offline platenzaak januari 2, 2020
    We denken onze klanten te kennen. Door alle data die we van ze hebben kunnen we gedrag voorspellen. Of toch niet helemaal? We verdrinken in data, maar hunkeren naar écht inzicht. Die realisatie werd duidelijk in een platenzaak, waar een voorspelbare klant toch wat minder voorspelbaar bleek dan gedacht…
    Jort Koopman
  • Joe Pine (Experience Economy) over de waarde van ervaringen december 30, 2019
    In 1999 verscheen het boek 'The Experience Economy'. Dit jaar verscheen de geheel herziene derde druk. Noodzakelijk, aldus schrijver Joe Pine, want we zijn twintig jaar verder. Twintig jaar geleden was het nog nodig om uit te leggen wat er werd bedoeld met de ervaringseconomie. Inmiddels is dat een gegeven. "Ieder bedrijf concurreert nu met de […]
    Leonieke Daalder
  • Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020 december 30, 2019
    Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?
    Bas Vermond
  • De zwarte drek van de platform-industrie december 24, 2019
    'Sorry we missed you' is de nieuwe film van tweevoudig Gouden Palm-winnaar Ken Loach, de regisseur die ons eerder trakteerde op 'I, Daniel Blake'. Een rake film, die je vooral doet nadenken over de huidige maatschappij. En over de platform-industrie.
    Tadek Solarz
  • Het grote media-jaaroverzicht 2019: like-loos Instagram en die campagne van Albert Heijn december 23, 2019
    Net als vorig jaar was het weer een jaar vol nieuws, vreemde zaken, mooie dingen en minder leuke gebeurtenissen, ook in de reclame- en mediawereld. Zoals altijd houden we dat nieuws voor je bij en vatten we het samen in dit overzicht. Wat sprong eruit? Wat blijft bij? Wat vergeten we liever heel snel? En wat nemen […]
    Phileas Fox
  • De smartphone-revolutie in e-commerce: zo profiteer je er optimaal van december 20, 2019
    Het mag geen verrassing meer heten; de smartphone wint terrein als hét device om de customer journey te starten én af te ronden, ten faveure van de desk- of laptop. Wat wel verrassend is, is de snelheid waarmee dat gebeurt. Verwacht wordt dat de smartphone het e-commercedomein binnen vijf jaar volledig domineert. Hoe speel je daar als […]
    Wouter de Vries
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen december 16, 2019
    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is […]
    Gert Koot

RSS Social media Marketing

  • Marketeer, wees ook eens saai februari 15, 2020
    Peter Minkjan, social video strategist bij 5PM doet een oproep: richt je minder op hypes en begin eens met helpen.
    MarketingTribune
  • Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21 februari 13, 2020
    Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die voor het gemak maar weer ‘food for thought voor marketeers’ als ondertitel draagt. Vorig jaar een kiwi, dit jaar een sinaasappel, die krijg je vast. En de opstelling. Verlegh in […]
    Luuk Ros
  • Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties februari 6, 2020
    Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp […]
    Tim Melief
  • Merken en muziek: nemen artiesten de plek in van omstreden social influencers? februari 3, 2020
    Een ‘Snelle Planga’, ‘Smoorverliefd’ of een ‘Slippertje’. Drie recente voorbeelden van artiesten die een nummer hebben uitgebracht in opdracht van een merk of organisatie met groot succes tot gevolg. We zagen artiesten als Donnie, Snelle en Merol zelfs aanschuiven bij actualiteitenprogramma’s of hun verhaal doen in grote interviews. Is de rol van social influencers na […]
    Gijs Moonen
  • Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade? februari 2, 2020
    De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker […]
    Jeroen Mirck
  • Zeven tips voor een perfecte imperfecte vlog januari 31, 2020
    Perfectionisme kan doodvermoeiend zijn. Zeker nu de lat op alle vlakken hoog lijkt te liggen: succesvol afstuderen, een glanzende carrière, een gelukkig gezin, veel reizen, feesten en dat allemaal vooral laten zien. Wie door Instagram, Facebook of LinkedIn scrolt, ziet het allemaal voorbijkomen. Dus waar blijf jij met je goednieuws-show?
    Saskia van der Hilst-Tilmans
  • The Inner Circle wil elke seconde een date januari 28, 2020
    David Vermeulen is de oprichter van The Inner Circle, een dating platform voor ambitieuze mensen. Het platform tikt de twee miljoen leden aan, is actief in 25 landen en heeft een elitair imago. Waarom geloven ze er niet in om iedereen à la Tinder toe te laten?
    Ronnie Overgoor
  • De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop januari 27, 2020
    Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.
    Gert Koot
  • Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook januari 25, 2020
    Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media […]
    Danny Oosterveer
  • Iedereen hetzelfde Instagram-gezicht januari 11, 2020
    Opgespoten lippen, donkere ingekleurde wenkbrauwen, zwaar opgemaakte ogen, wimperextensions, opgehoogde jukbeenderen en een smalle neus. Zo ziet het perfecte Instagramgezicht eruit. De Kardashians en andere influencers hebben een nieuwe schoonheidsesthetiek geïnspireerd, waardoor iedereen er precies hetzelfde uitziet, duckface and all. Zijn we hierin niet volledig doorgeslagen?
    Sander Duivestein

RSS Zoekmachine marketing

  • Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21 februari 13, 2020
    Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die voor het gemak maar weer ‘food for thought voor marketeers’ als ondertitel draagt. Vorig jaar een kiwi, dit jaar een sinaasappel, die krijg je vast. En de opstelling. Verlegh in […]
    Luuk Ros
  • Friends of Search 2020: marketeers moeten controle terugpakken februari 6, 2020
    Friends of Search staat te boek als één van de meest belangrijke evenementen in Nederland op het gebied van SEA en SEO. Ruim twintig sprekers gaven op 4 februari in de Kromhouthal in Amsterdam hun visie op onder meer automatisering, het gebruik van externe data, verschillende omnichannel-benaderingen en de aanhoudende discussie over de rol van privacy.
    Tjarda Polderman
  • Succes in de reisbranche? Gebruik de eigenaardigheden van die markt! januari 30, 2020
    Om te kunnen presteren in de travelbranche, met al zijn eigenaardigheden, is het belangrijk dat je als bedrijf, en zeker als marketeer, begrijpt wát er anders is. Hoe je hier je voordeel uit haalt om zo de concurrentie altijd een stapje voor te zijn, lees je in dit artikel.
    Edwin Kersten
  • De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop januari 27, 2020
    Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.
    Gert Koot
  • SEO blijft een uitdaging, maar zo kun je het aanpakken januari 24, 2020
    Zoekmachineoptimalisatie blijft verdraaid lastig en het is ook niet zaligmakend. Maar het is nog altijd heel nuttig, ook al weten we niet precies hoe Google werkt. In deze 2.000 woorden maak ik SEO redelijk inzichtelijk voor je. 
    Vincent Alblas
  • Linkbuilding zonder links januari 16, 2020
    Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is echt een ding: linkbuilding zonder links te bouwen. Google kijkt al jaren verder dan alleen links en linkjuice. Vooral de laatste jaren is het niet meer keihard 'linkbuilden', maar kijkt de zoekmachine naar hoe belangrijk een website is. Hoe bouw je nou (off-page) autoriteit, zonder dat hierbij links aan te […]
    Pim Broekstra
  • Eventverslag: Dutch Search Awards 2019 december 20, 2019
    Op donderdag 12 december vond de vierde editie van de Dutch Search Awards (DSA) plaats. Met 21 awards verdeeld over vier categorieën, een gedegen jury proces en een spetterende avond, is de Dutch Search Awards hét evenement voor de Nederlandse search-industrie. Een verslag van de avond én van de winnaars.
    Ruud Buijserd
  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen december 16, 2019
    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is […]
    Gert Koot
  • De next step in Google-advertenties personaliseren december 11, 2019
    Met de groei in onlinemarketingbureaus en SEA-specialisten, verdwijnt ook de originaliteit in advertenties die we voorbij zien komen in Google. Het onderscheid in advertenties is ver te zoeken. Als iedereen de zoekterm prominent in de advertentie laat terugkomen, hoe ben je dan onderscheidend? Uiteraard bestaat er een kans dat je kwaliteitsscore lager gaat worden als […]
    Lars Maat
  • Podcast: voice volgens voice-pioniers Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker december 4, 2019
    Hey Siri! Hello Alexa! Is voice-marketing de revolutie in marketing en interface-design? Met Maarten Lens-Fitzgerald en Jeroen de Bakker, a.k.a 'The Voices of Voice Marketing' gaan we in gesprek over deze 'nieuwe' vorm van marketing, de strategie erachter en de toekomst ervan. 
    Louise Doorn

RSS Online branding

  • Waarom marketeers liever welzijnswerkers zijn februari 17, 2020
    Elk verhaal dat bijdraagt om de consumptie te bevorderen van producten die er niet hoeven te zijn, is niet meer dan een verkoopverhaal, schrijft Tadek Solarz. En heeft niets te maken met purpose.
    Tadek Solarz
  • 12 maart: Congres Intranet & Digital Workplace #adv februari 17, 2020
    Digital workplaces zijn onmisbaar voor het nieuwe werken. Voor communicatie, verbondenheid en efficiency. Maar ook voor belangrijke, intensieve processen zoals change management. De experts bij Congres Intranet & Digital Workplace praten je in één dag bij over de interessantste ontwikkelingen. Laat je inspireren door mooie cases en learnings die je direct kunt toepassen in de […]
    Entopic
  • Feedback geven op tekst? Zo doe je dat (9 tips) februari 17, 2020
    Als je verantwoordelijk bent voor content moet je regelmatig teksten beoordelen en van feedback voorzien. Mijn ervaring als tekstschrijver leerde me dat er goede en minder goede manieren zijn om dat te doen.
    Bouke Vlierhuis
  • Marketeer, wees ook eens saai februari 15, 2020
    Peter Minkjan, social video strategist bij 5PM doet een oproep: richt je minder op hypes en begin eens met helpen.
    MarketingTribune
  • Volg de ontevreden medewerker februari 14, 2020
    We willen ons vak terug om het bedrijf te redden, en daarmee de wereld. Pathetischer kan het niet, maar het gaat ook niet zomaar over marketing. Het gaat over society at large. Dus over marketing. De tactics, de intelligentie en creativiteit bij het waarmaken van de missie zullen moeten komen van de afdeling waar de uitwisseling van […]
    Luuk Ros
  • Podcast: Pierre Janssen weet hoe je het maakt als merk in NYC februari 14, 2020
    Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met Pierre Janssen de Limpens, creative director LUSHmedia, over hoe je scoort in de stad waar hij al twintig jaar woont en werkt: New York.
    Floris Hülsmann
  • Waarom je niet altijd de snelste route moet nemen februari 14, 2020
    Een indirecte aanpak is niet alleen beter voor de klantrelatie, maar ook voor je eigen werkplezier, weet neuroexpert Tim den Heijer, mede-oprichter van B.R.A.I.N. Creatives.
    CustomerFirst
  • UvA Masterclass over merkbeheer in het digitale tijdperk 19 maart weer van start #adv februari 14, 2020
    Ontwikkelingen in digitale media en marketingtechnologie hebben grote impact op merkcommunicatie. De masterclass Digitale Marketing & Communicatie geeft je handvatten om de regie te blijven voeren over de communicatie over jouw merk. Met inzichten vanuit de wetenschap en praktijk. We gaan o.a. in op de volgende vragen: Hoe ga je om met merkbeheer in een […]
    UvA
  • 5 tips en tricks voor overtuigende groene advertenties februari 13, 2020
    Door de toenemende interesse in het milieu van consumenten en overheden, zien bedrijven ook steeds vaker het belang van milieuvriendelijke, duurzame producten. Maar hoe adverteer je deze duurzame producten nu het best? In deze blog vind je tips en tricks voor overtuigende groene advertenties.
    SWOCC
  • Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21 februari 13, 2020
    Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die voor het gemak maar weer ‘food for thought voor marketeers’ als ondertitel draagt. Vorig jaar een kiwi, dit jaar een sinaasappel, die krijg je vast. En de opstelling. Verlegh in […]
    Luuk Ros